Excelență în viață și în business.
Seriozitate și profesionalism
Metode Creative de Învățare

Metode Creative de Învățare

Cum să înveți mai mult într-un timp mai scurt, folosind metode distractive.

Se spune că toată viața învățam. Uneori ne regăsim în ipostaza de a fi nevoiți să asimilăm informații teoretice pentru a ne pregăti prezentări, proiecte, un curs sau pentru a ne specializa pe o anumită temă. 

 Acest articol este dedicat celor care trebuie să asimileze informații noi într-un timp scurt și care, atunci când se pregăteau pentru un test sau examen important începeau prin a face curățenie pe birou și prin cameră. Tot efortul, doar pentru a evita activitatea de a învăța, nu neapărat pentru a avea un spațiu de lucru organizat.

 Mai jos voi prezenta 7 metode de a învăța fără efort. Încercați măcar câteva și s-ar putea ca învățatul să fie o activitate distractivă. 

 1. Află care este stilul tău de învățare și folosește acest lucru în avantajul tău. Află cum înveți și totul va părea mai ușor. De exemplu, Winston Churchill avea note foarte slabe la școală. Principală cauză a fost faptul că el se plictisea în timpul orelor, deoarece i se vorbea în continuu și apoi trebuia să citească cărți, iar el este unul din cei care învăța scriind. Dacă ar fi fost exploatată această metodă a lui, cu siguranță rezultatele lui ar fi fost mult mai bune. Un alt exemplu de persoană care învăța scriind este Beethoven. El avea un număr enorm de ciorne și schițe pe care nu le folosea niciodată, deoarece reținea în momentul în care redacta. Fie că preferi să asculți, să vezi sau să scrii despre noile noțiuni, descoperă ce funcționează și mergi în acea direcție.

 2. Scrie de mână (așa cum am schițat și eu acest articol). Deși să tastezi este mai rapid și mai comod, simplul fapt că ții în mână un instrument de scris care îți stimulează anumite puncte de presopunctură te ajută în generarea de noi idei.

 3. Folosește tehnologia. Participă la forumuri de discuții pe teme care te interesează, adresează și răspunde la întrebări, înscrie-te la un webinar, învață o limbă străină de pe Youtube sau caută jocuri care simulează situații reale de business. Învață să iei decizii în mediul virtual, stabilește strategii și discută în comunități online despre noile descoperiri. Un e-reader este mai mult decât util: este mai ușor decât majoritatea cărților, îl poți lua oriunde, are propriul dicționar integrat, poți sublinia și posta pe internet citatele interesante sau poți lua notițe.

 4. Ascultă! Fie că participi la o discuție și asculți cu mare atenție părerile celorlalți, participi la un curs folosind CD-uri și acultând lectorul sau ai mereu pe Ipod podcast-uri interesante, îți mărești șansele de a reține cât mai multe informații relevante pentru tine. Poți renunța la clasicele cursuri de limbi străine disponibile pe CD-uri: alege melodia ta preferată în limbă respectivă, caută versurile pe Youtube, tradu cuvintele folosind un dicționar online și apoi o poți fredona cu plăcere, perfecționându-ți accentul. Folosește muzica ori de câte ori este posibil. 

5. Folosește-te de puterea imaginilor și a culorilor. Caută mereu instrumente de scris, carnețele, post its, huse pentru laptop etc. în culori vibrante. Acestea te stimulează și pun în evidență aspectul ludic al activității de învățare. O altă modalitate de a te folosi de imagini este să le creezi tu: în timp ce citești un articol sau un studiu de caz desenează, fă o diagramă, o schiță sau o hartă a minții. Imaginea creată de tine reprezintă interpretarea proprie a situației respective, iar o imagine mentală facilitează memorarea. 

6. Organizează sau participă la grupuri de studiu. Este mai ușor să înveți împreună cu persoane care au aceleași preocupări. Colaborarea, schimbul de idei și energia care se creează te ajută să reții mai ușor. De altfel, poți folosi  un grup virtual de studiu pentru sfaturi sau schimburi de păreri într-un mod cât mai eficient. 

7. Învață-i pe ceilalți ceea ce tocmai ai descoperit. Dacă ai învățat ceva ce ar putea interesa și pe alții, provoacă-i la o discuție pe tema respectivă și joacă rol de facilitator. Și mai la îndemână ar fi să scrii unul sau mai multe articole pe blog sau să notezi ideile esențiale pe Twitter.

Lista poate continua, iar orice nouă idee este mai mult decât binevenită. Așadar, alege ceea ce ți se potrivește sau inventează noi metode prin care să reții cât mai ușor, înarmează-te cu un ceai fierbinte și nu uita să iei pauze mici și dese. 

 

Mădălina Antohe

madalina.antohe@jinfotraining.ro